launchora_img

Illustration by @_ximena.arias

بررسی کنترلر XBOX One

Info

ما تصمیم گرفتیم این کنترلر بی سیم محبوب را بررسی کنیم تا ببینیم آیا ارزش تهیه آن را دارد یا باید کنترلرهای XBOX One یا XBOX One S دیگر را انتخاب کنید.

جوانب مثبت:

• ساخت بسیار محکم

• یکی از راحت ترین کنترلرهای موجود

• تریگرهای پاسخگو با عملکرد غوغایی یکپارچه

• چوب شست بسیار ارگونومیک

• دارایD-pad بهبود یافته و دقیق تر

معایب:

• پد D ممکن است برای برخی بیش از حد لمسی و بلند باشد

• دکمه های شانه به دلیل اندازه شان می توانند دست و پا گیر باشند و صدای کلیک های شدید و تیز ایجاد کنند

کنترلر ایکس باکس 360 به دلیل ارگونومیک و راحت بودن آن مورد تحسین قرار گرفت، هرچند که بدون عیب و نقص نبود. D-pad بدنام و عدم سازگاری بلوتوث در زمان عرضه، برخی از افتهای برجسته ای بود که دارندگان کنترلرهای Xbox 360 مجبور به تحمل آن بودند.

با این حال، با راه اندازی ایکس باکس وان، این کنترلر چندین پیشرفت را به خود دیده است و اکثر کاربران موافق هستند که در ساختن پایه ای که XBOX 360 تنظیم کرده بود، بسیار موثر بود.

طراحی

اگر قصد خرید دسته xbox one را دارید باید بدانید که کنترلر ایکس باکس وان در مقایسه با برادر بزرگتر خود از رویکرد بسیار شیک و حداقلی استفاده می کند. قاب کنترلر به طور قابل توجهی باریک تر است، به خصوص زمانی که از پهلو به آن نگاه کنید. همچنین از شر پلاستیک بافت بیرونی خلاص می‌شود، که باعث می‌شد کنترل‌کننده‌های اصلی 360 تا حدودی ارزان شوند و خاک را به راحتی جمع‌آوری کنند.

در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که جزئیات و رنگ‌ها را بسیار کم‌تر اجرا می‌کند. دکمه Home اکنون رنگ نقره‌ای ملایمی را به خود می‌گیرد، برخلاف برجسته‌های سبز قدیمی که توجه را به خود جلب می‌کرد. علاوه بر این، دکمه‌های Start و Back به ترتیب با دکمه‌های Menu و View جایگزین می‌شوند که هر دو کوچک‌تر و نامحسوس‌تر هستند.

کنترلرهای سفارشی

علاوه بر تنوع رنگ‌های متعدد و نسخه‌های ویژه، مایکروسافت همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کنترلر سفارشی خود را از طریق آزمایشگاه طراحی Xbox طراحی کنند.

کاربران مجازند تقریباً هر جنبه ای از کنترلر را سفارشی کنند:

رنگ هر قسمت مجزا.

موادی که ماشه ها و پد D از آن ساخته شده اند - پلاستیک یا فلز.

یک دستگیره لاستیکی اختیاری به قسمت زیرین اضافه کنید.

یک حکاکی شخصی با حداکثر 16 کاراکتر اضافه کنید.

او آنالوگ استیک

قرارگیری چوب نامتقارن چیزی شبیه به امضای کنترلرهای Xbox است، بنابراین تعجبی ندارد که تغییری در آن ایجاد نشده باشد. با این حال، خود چوب ها بهبود یافته اند.

بزرگترین و واضح ترین تغییر در دستگیره های شست است که اکنون از یک بخش مرکزی مقعر و یک حلقه ریز بافت تشکیل شده است که از لیز خوردن انگشتان شست کاربر جلوگیری می کند. علاوه بر این، استیک‌ها نیز در مقایسه با کنترلرهای 360 سبک‌تر و واکنش‌پذیرتر هستند.

ظاهر دکمه های دسته

در مورد دکمه های صورت کنترلر به جز تغییر طراحی، چیز زیادی نمی توان گفت. برای رعایت فلسفه طراحی مینیمال جدید، دکمه‌های جدید در استفاده از رنگ در مقایسه با کنترل‌کننده‌های قدیمی ساده‌تر هستند. این بار، فقط حروف هستند که رنگ دکمه سنتی Xbox را دارند.

بررسی D-pad

دلیل شادی زیاد در جامعه، پد D کاملاً جدید و نوسازی شده بود. در حالی که پد 360 D در هنگام استفاده از آن برای اقدامات ثانویه در بازی مانند تعویض سلاح یا انتخاب آیتم به خوبی حفظ می‌شود، اما در صورت استفاده برای حرکت می‌تواند مشکل ساز باشد زیرا طراحی باعث نمی‌شود انگشت شما به راحتی حرکت کند. از یک جهت به جهت دیگر

D-pad جدید به جای برجستگی در یک فرورفتگی مقعر قرار گرفته است و استفاده از آن در هر زمینه ای آسان است، اگرچه ممکن است برخی آن را برای میل خود بیش از حد لمسی و بلند بدانند.

دکمه های شانه و ماشه ها

دکمه ها و تریگرهای کنترلر 360 به خودی خود بسیار خوب بودند، اما با این وجود کنترلر Xbox One آنها را بهبود می بخشد.

ماشه‌ها اکنون عریض‌تر و راحت‌تر هستند و موتورهای ارتعاشی خاص خود را دارند که منجر به عملکرد غوطه‌ور و دقیق‌تر در برخی بازی‌ها می‌شود. همچنین مقاومت فشاری بالاتری نسبت به ماشه های قدیمی دارند.

دکمه های شانه نیز بزرگتر هستند، اما هیچ عملکرد اضافی ندارند. با این وجود، آنها راحت تر هستند اما بسیار "کلیک" هستند.

باتری هایکنترلر بی سیم xbox

کنترلر Xbox One با باتری یکپارچه عرضه نمی شود. بلکه از دو باتری AA جداگانه به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. اینها معمولاً می توانند حدود 40 ساعت دوام بیاورند، اما به دلیل کیفیت متفاوت مارک های مختلف باتری، راه دقیقی برای تخمین آن وجود ندارد.

و در حالی که مایکروسافت استفاده از باتری های AA قابل شارژ را توصیه نمی کند، آنها یک باتری قابل شارژ ویژه را به عنوان بخشی از کیت شارژ خود می فروشند. اگر نمی خواهید برای کیت شارژ رسمی هزینه اضافی بپردازید، باتری های شخص ثالث دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

کنترلر دارای سه پورت مجزا است:

• Micro USB – برای شارژ یا برای برقراری اتصال سیمی با کنسول یا رایانه شخصی استفاده می شود.

• درگاه توسعه - برای لوازم جانبی مانند کنترل پنل صوتی، پدهای چت و غیره استفاده می شود.

• جک 5 میلی‌متری – یکی از ویژگی‌هایی که در کنترلر اصلی Xbox One وجود نداشت، جک 3.5 میلی‌متری، بعداً در نسخه‌های اصلاح‌شده بعدی معرفی شد. برای هدفون و هدست استفاده می شود.

جدا از موارد فوق، کنترلر ایکس باکس وان قابلیت اتصال بی سیم نیز دارد. اینها شامل بلوتوث و ایکس باکس بی‌سیم می‌شوند. در حالی که بلوتوث صرفاً برای اتصالات رایانه شخصی رزرو شده است، کنسول در واقع از Xbox Wireless استفاده می کند و همچنین می تواند روی رایانه شخصی نیز استفاده شود، البته به شرطی که دانگل لازم را داشته باشید.

Xbox Wireless نسبت به بلوتوث توان خروجی بالاتری دارد زیرا از سیگنال فرکانس بالاتری استفاده می کند، چیزی که به ویژه در صورت نیاز به اتصال چهار یا چند کنترلر به یک دستگاه یا اگر می خواهید دو کنترلر بتوانید همزمان از هدست های استریو استفاده کنید مفید است. اما برای یک کنترلر، یکی لزوما بهتر از دیگری نیست.

سازگاری

کنترلر ایکس باکس وان، طبیعتا، کاملاً با ایکس باکس وان، ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس سازگار است. متأسفانه، این کنترلر با ایکس باکس 360 کار نمی کند، بنابراین اگر زمانی بخواهید به کنترلر 360 نیاز داشته باشید. کنسول قدیمی شما دوباره رفته است.

علاوه بر این، این کنترلر به طور بومی با ویندوز 10 سازگار است و به شما این امکان را می دهد که از آن به طور یکپارچه با رایانه شخصی خود استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، می تواند از طریق کابل USB، بلوتوث یا Xbox Wireless به رایانه شخصی متصل شود.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن همه چیز، کنترلر ایکس باکس وان هر چیزی را که کنترلر ایکس باکس 360 می تواند و سپس مقداری را به کاربران ارائه می دهد. بهبودهایی را در هر زمینه ای ارائه کرده است - عملکرد، زیبایی شناسی و راحتی.

البته هنوز جای پیشرفت وجود دارد، اما این یکی از بهترین کنترلرهای موجود در حال حاضر بدون توجه به آن است. مایکروسافت قطعاً با این نسخه در مسیر درستی قرار دارد، و ما هیجان زده هستیم که ببینیم آنها چه چیزهای دیگری را در زمان عرضه نسل بعدی کنسول ارائه خواهند کرد.


Be the first to recommend this story!
launchora_img
More stories by MAHDI
Lexus gearbox repair (تعمیر گیربکس لک...

How much does it cost to repair a Lexus transmission?

00
artificial grass for the garden

Artificial grass is low-maintenance, durable, pet-friendly, long-lasting, cost-effective

00

Stay connected to your stories

بررسی کنترلر XBOX One

25 Launches

Part of the Happenings collection

Published on November 13, 2022

Recommended By

(0)

    WHAT'S THIS STORY ABOUT?

    Characters left :

    Category

    • Life
      Love
      Poetry
      Happenings
      Mystery
      MyPlotTwist
      Culture
      Art
      Politics
      Letters To Juliet
      Society
      Universe
      Self-Help
      Modern Romance
      Fantasy
      Humor
      Something Else
      Adventure
      Commentary
      Confessions
      Crime
      Dark Fantasy
      Dear Diary
      Dear Mom
      Dreams
      Episodic/Serial
      Fan Fiction
      Flash Fiction
      Ideas
      Musings
      Parenting
      Play
      Screenplay
      Self-biography
      Songwriting
      Spirituality
      Travelogue
      Young Adult
      Science Fiction
      Children's Story
      Sci-Fantasy
      Poetry Wars
      Sponsored
      Horror
    Cancel

    You can edit published STORIES

    Language

    Delete Opinion

    Delete Reply

    Report Content


    Are you sure you want to report this content?



    Report Content


    This content has been reported as inappropriate. Our team will look into it ASAP. Thank You!



    By signing up you agree to Launchora's Terms & Policies.

    By signing up you agree to Launchora's Terms & Policies.